Az értetlenkedő és okos ügyfelekről

Sok töprengés után jutottunk el arra a szintre, hogy muszáj megírnunk mai cikkünket, azokról az ügyfelekről, akiknek nincs is zárszerviz cégre szükségünk, mert mindent tudnak, mindenre van megoldásuk. Legalábbis elméletben. Hogy miért fordulnak mégis hozzánk, azt nem tudjuk. Nem piszkálódni, vagy bántani szeretnénk embereket, de egyszerűen túl sok az olyan telefonáló és érdeklődő, aki vagy mindent tud és megmagyarázza a miérteket, vagy semmit sem tud, és nem is fogad el semmilyen tanácsot. Ha érdekli Önt ez a típus, tartson velünk!

Már egy ideje érlelődik bennünk, hogy górcső alá vesszük ezt a témát, és agyaltunk, hogy szabad-e, jó ötlet-e egyáltalán. Azonban ma két érdeklődő kiverte a biztosítékot, mely alapján úgy döntöttünk, hogy megírjuk mai írásunkat. Senkit nem nevezünk meg, nem is tudnánk, csupán a típust szeretnénk bemutatni, illetve azt, hogy e magatartás sehová nem vezet, megrendelt munkához semmiképpen. Akkor meg miért ne?

Az egyik telefonáló ma az a típus volt, aki abszolút nem ért a zárakhoz, ajtóhoz, ami nem baj! A baj az, hogy úgy szeretett volna, ha jól értettük, ajtómegerősítést kérni, hogy nem tudta, hogy mit is kér, mit is szeretne. Mi sem igazán értettük. Néha elgondolkodom, hogy hogyan lehet az, hogy egyszerűen nem értem, mi az amit egy másik magyar ember, magyarul mond nekem. Fura nagyon, de van ilyen, kb. 5-6-szor egy évben.

A lényeg ilyenkor többnyire, amennyire a tapasztalat alapján összerakjuk, hogy adott egy bejárati ajtó, amelyet működtet egy zárszerkezet, amit egy zárbetét hajt. Ez az alap szituáció. Az ügyfél csak annyit tud mondani, hogy erősebbet, biztonságosabbat szeretne, ami a zárszerviz cég szakmai tudása szerint annyi, hogy kicseréljük a zárbetétet egy magasabb, biztonságosabb fokozatra. Magát a zárszerkezetet általában nem tudjuk kicserélni biztonságosabbra (pár kivétellel), hiszen amilyenre az ajtó ki van alakítva, olyan szerkezetet tudunk behelyezni. Ha nincs baja a zárnak, a cserének nincs értelme.

Illetve meg tudjuk erősíteni az ajtót egy utólag rászerelt másodzárral (hevederzár, biztonsági rászegző zár). Ezek a zárak a befeszítés ellen védenek. Gyakorlatilag ennyit tudunk tenni a probléma megoldásában. Ám ezt az ügyfél már nem érti, hogy miért azt nem tudjuk. Vagy az agykapacitása nem terjed ki erre, vagy ez már nem érdekli, mert az a típus, akit csak az érdekel, amit ő mond.

Ez az az ügyfél, aki gyakran bemegy egy zárboltba, összevásárol valamit, ő sem tudja mit, amit aztán próbál valakivel beszereltetni az ajtóba, ám gyakran sem a méret, sem a típus nem stimmel. Még gyakrabban drágább pénzért vásárolt gyengébb minőséget, mint amit mi a helyszínre vittünk volna, ugyanazért a pénzért, jobb minőségben. Egy a lényeg, ha nem tudják pontosan mire van szükség, akkor jobb, ha nem vásárolnak!

A másik típus, ami totál rejtély a számunkra, aki szintén érdeklődik, akár e-mailben, akár telefonon, de valamiért nem fogadja el a szakmai választ. Mi mindig legjobb tudásunk szerint válaszolunk, és szakmailag a topon vagyunk, hiszen minőségi szolgáltatással és termékekkel állunk ügyfeleink rendelkezésére. Ám ha pl. egy ajtóra a beépítés miatt csak félkaros hevederzárat tudunk felszerelni, akkor ne mondja meg az ügyfél, hogy ide ő egy pl. kétkarosat szeretne, mert halvány fogalma sincs arról, hogy egy egyszárnyú ajtóra nem szerelhető fel kétszárnyú hevederzár. Ez volt a mai második, és megtörtént esetünk.

Mi szakmailag szívesen adunk tanácsot, nem kell elfogadni, de nem szeretjük, ha az ügyfél leáll vitatkozni olyan dologról, amihez effektive nem ért, mert azt sem tudja, milyen ajtója van. Elvégre mi sem oktassuk ki a gázkazán szerelőt!

És, hogy mi a tanulság? Mi nem tudjuk, próbálunk mindenkivel udvariasan beszélni, levelezni, de ezeknek a „munkáknak” inkább elengedjük a kezét, mert később csak vita lenne belőle, abból meg nem kérünk.